Správa, ktorá bola zverejnená spoločnosťou Inmarsat a Cranfield University, uvádza, že bezpilotné letecké prostriedky (UAV) poskytujú „bezprecedentnú príležitosť pre logistický priemysel znížiť svoj vplyv na životné prostredie“.
V Cranfield University použili vlastný model a zdroje primárnych dát na porovnanie emisií CO2, ktoré vypúšťajú UAV a ľahké úžitkové vozidlá (LCV). Na základe výsledkov zistili významné zníženie emisií CO2 produkovaných pri použití UAV na doručovanie zásielok.
„Pokiaľ nie sú autonómne bezpilotné prostriedky a bezpilotné letectvo bezpečne integrované do riadeného vzdušného priestoru, ich skutočný potenciál nemožno v komerčnom meradle plne využiť.“ Anthony Spouncer
Podľa správy sa zistilo, že ľahké úžitkové vozidlo doručujúce desať balíkov za osemhodinovú zmenu na dĺžke trasy päťkilometrov vyprodukuje 3 394 gramov CO2 za 24 hodín, zatiaľ čo veľký bezpilotný letecký prostriedok (dron) s 50 kilogramovou záťažou generuje 1 800 gramov emisií za 24 hodín.
Stredne veľké UAV s päťkilogramovým nákladom a dĺžkou trasy 36 kilometrov vygeneruje za rovnaký čas 2 160 gramov CO2.
„Táto nová správa z Cranfield University je plná cenných poznatkov, ktoré posilňujú pozitívny a ďalekosiahly vplyv komerčne využívaných dronov na mnohé aspekty spoločnosti a podnikania. Je však tiež jasné, že pokiaľ autonómne dopravné prostriedky a bezpilotné letectvo nebudú bezpečne integrované v rámci riadeného vzdušného priestoru, ich skutočný potenciál nemožno využiť v komerčnom meradle“ povedal Anthony Spouncer, hlavný riaditeľ spoločnosti zameranej na UAV – Inmarsat.
Zdroj: commercialdroneprofessional.com